Projecten 2024

Steunpunt Nova

maart 2024

In maart 2024 is aan de stichting Steunpunt Nova voor de Herinneringsdag 2024 voor de ouders die te maken krijgen met kindersterfte een bedrag van € 500,- toegekend.

Doel van het project is ouders een betekenisvolle dag te geven waar ze verbinding kunnen vinden met andere ouders die hetzelfde hebben meegemaakt. De groep is divers in leeftijd, in culturele afkomst en vertegenwoordigt alle lagen van de bevolking.

De herinneringsdag was op 26 mei 2024 op Landgoed Heerlijkheid Mariënweerdt in Beesd.

Theater aan de Vijver 2024

maart 2024

In maart 2024 is aan het Hoftheater in Raalte voor het project “Theater aan de Vijver 2024” een bedrag van € 750,- toegekend en dan speciaal bestemd voor de “Talentstage”.

Door het festival wordt bijgedragen aan de aantrekkelijkheid van Raalte en Salland als leefomgeving. De kerndoelgroep bestaat uit inwoners van Raalte en omliggende dorpen.

De zondag is bedoeld voor gezinnen en families met (jonge) kinderen. De zaterdagavond richt zich op het cultureel uitgaanspubliek van volwassenen.

Het festival vond plaats op zaterdag 29 en zondag 30 juni. Enkele bestuursleden hebben de diverse activiteiten bijgewoond.

Expositie “Potverhalen” op kasteel Cannenburgh

maart 2024

In maart 2024 is aan het Geldersch Landschap & Kasteelen voor de expositie “Potverhalen” op kasteel Cannenburgh een bedrag toegekend van € 500,-. Het betreft een selectie van

18-eeuwse Engelse keramiek uit particuliere collectie van Nicholas van Eek.

Het verhaal dat overgebracht wordt, is hoe de sociale, culturele en politieke ontwikkelingen in de 18-eeuw de levens van de Nederlanders van toen beïnvloedden.

De opening van de expositie is voorzien vanaf 1 september.

Demonstreren kun je leren

maart 2024

In maart 2024 is aan Suzanne Dekker voor haar project “Demonstreren kun je leren” een bedrag toegekend van € 750,-. Zij maakt samen met Emma en Elena deel uit van een jong makerscollectief.

Het doel is om met een theatrale dansvoorstelling leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs kennis te laten maken met de wereld van het actievoeren als mogelijkheid om je boosheid, frustratie of steun voor een onderwerp te uiten.

De voorstellingen zijn voorzien voor het schooljaar 2024 – 2025.